Köp- och leveransvillkor
KÖPINFORMATION
Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att handla hos oss. När du handlar via Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Denna lag skyddar dig som konsument när du genomför köp på distans. Läs mer hos Konsumentverket. Alla bedrägeriförsök polisanmäls och vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Samtliga priser i butiken är inklusive 25% moms och är angivna i svenska kronor (SEK). Butikspriserna gäller om ingen annan överenskommelse är gjord. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna utan förvarning, beroende på valutakurser, portokostnader, omkostnader etc. På vissa produkter finns det information om vad dessa passar till, detta är endast en rekommendation utifrån t.ex. bruksanvisningar, storlekstabeller m.m. servicebolaget.se tar inget ansvar för att dessa produkter passar just din anläggning eller liknande.
ORDERBEKRÄFTELSE
Efter att du har genomfört ditt köp skickar vi en orderbekräftelse till din e-post. Vill du ändra din beställning på något sätt ska du kontakta oss genom att svara på orderbekräftelsemailet snarast. När din beställning är packad och inlämnad för leverans får du ytterligare ett mail där det står att leveransen är på väg till dig.
BETALNING
Vi använder oss av Payson som erbjuder flera betalsätt genom PaysonCheckout, läs mer nedan. Efter identifiering och riskbedömning visar PaysonCheckout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Payson eller någon av Paysons samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom PaysonCheckout är faktura, kontokredit, kortbetalning, sms eller direktbetalning via bank. Se https://www.payson.se/sv/anvandarvillkor/ för kompletta villkor gällande PaysonCheckout. Observera att samtliga frågor kring t.ex. fakturor, kortköp och liknande som har betalats genom PaysonCheckout ska tas med Payson. Företag betalar också genom PaysonCheckout genom att välja Företag istället för Privatperson, betalningsvillkoren är faktura eller kortbetalning.
FRAKT & LEVERANS
I våra filterpriser INGÅR frakt (Inom Sverige) . För övriga produkter debiteras 55-321:- beroende på storlek och vikt. Fraktpriser gäller endast inom Sverige.
Normalt skickar vi samtliga paket med Schenker. Lättare försändelser skickas normalt som varubrev och tyngre försändelser skickas som paket. Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar inom Sverige efter att vi lämnat in paketet för leverans. Leveranstiden är beroende på vikt och vart mottagaren bor samt att under högsäsong kan leveranstiden förlängas med Schenker.
Varubrev delas normalt ut i din brevlåda, om försändelsen ej får plats lämnas de vidare till ett postombud för uthämtning. Har du fyllt i mobilnummer vid beställning så får du normalt en SMS-avisering när paketet är på väg och/eller när det har kommit till ett postombud. I övriga fall kommer aviseringen via e-post eller brev.
Vissa produkter har längre leveranstider och är då angivet som t.ex. "3-8 dagars leveranstid", denna tiden tar det oftast om en produkt ligger i externt lager hos en av våra leverantörer. Vi vill informera dig som kund om att det kan ta ännu längre tid på grund av våra leverantörers fraktsätt vilka vi ej kan styra över. Leveranstiden avser arbetsdagar, ej lördag, söndag och övriga helgdagar.
I de fall där endast en del av din beställning finns i vårt lager inväntar vi till alla produkter kan skickas samtidigt, om inget annat anges av dig som kund.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till berörd transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket!
Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du lagt en order och inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur till oss (14-30 dagar beroende på om det är brev eller paket), så fakturerar vi dig 250 kr för vårt arbete med hantering av produkterna.
REKLAMATION
Vi kontrollerar alltid produkterna så mycket som det är möjligt före leverans. Skulle det vara något fel på din produkt, kontakta oss på info@servicebolaget.se inom 14 dagar efter att du har mottagit din beställning så löser vi det.OBS! Elektonik t ex kretskort kan EJ returneras om förpackningen är bruten.
ÅNGERRÄTT & RETUR
Om du inte är nöjd med din beställning av någon anledning har du full ångerrätt, returrätt eller bytesrätt inom 14 dagar efter att du har mottagit din beställning. Produkten får ej vara använd, endast testad storleksmässigt. Produkter som ligger i förpackning ska givetvis vara obrutna. Produkten ska vara i samma skick som när den lämnade oss annars gäller inte ångerrätten.
Vid nyttjande av ångerrätten står du som kund för returportot, samt ansvaret för att returen kommer tillbaka till oss. Vid saknad av skickad retur får du som kund stå för förlorad produkt (du betalar produktens värde).
Om du har betalt din beställning innan retur betalar vi tillbaka pengarna, inklusive eventuell fraktkostnad om hela beställningen returneras och byte ej sker. Utbetalning sker inom 30 dagar efter att vi har mottagit ett bankkonto där pengarna ska sättas in.
För att skicka tillbaka en produkt ska du kontakta oss på info@servicebolaget.se innan retur. Returer som skickas mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.
Returadress:
Servicebolaget
Norra Industrivägen 5
824 35 Hudiksvall
Returer som skickas till annan adress anses inte som giltiga och godkänns därmed inte.
FORCE MAJEURE
Servicebolaget i Sverige AB är befriade från påföljd av underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriade omständigheter enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriade omständigheter skall anses bland annat myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof.
I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc., onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER
För att handla hos oss behöver du lämna dina personuppgifter till oss. När du mailar oss sparar vi alltid konversationen, detta för att kunna gå tillbaka till ett specifikt ärende i framtiden om det krävs. Vi lämnar aldrig ut dina personuppgifter till tredje part. Du som kund hos oss har rätt att ta del av den informationen vi har registrerat om dig enligt personuppgiftslagen. Om du har frågor kring detta eller vill ta del av dina uppgifter, kontakta oss på info@servicebolaget.se.
TVIST
Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.